28 november 2006

På stan

Idag har jag varit en tur på stan med mamma och mormor. Jag fick mest ligga nerbäddad i vagnen, men sen fick jag minsann komma upp och då tittade jag mig ordentligt omkring. Vi var på ett ställe där de spelade musik och folk pratade högt. Det var mycket att titta på och en massa människor runt omkring mig. Både mamma och mormor fick saker att stoppa i munnen, men jag fick bara sitta och tugga på min gamla leksak. Orättvist. Försökte flera gånger att ta tag i mammas glas, men hon har längre armar än mig så hon vann.

När vi kom hem fick jag lägga mig i vagnen igen och gå på promenad med pappa, jag tror i alla fall att det var med honom. Det var rätt så mörkt så jag var lite orolig i början, men när han pratade med mig så förstod jag att det var pappa så då blev jag lugn igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Astrid-skruttan! Det var en fin sida som din mamma (och pappa?) har ordnat åt dig. Den kommer jag nog att kolla in fler gånger!

Mamma är efterlängtad på sitt jobb. Inte så att hon inte får vara hemma med dig, men hennes trevliga sällskap saknas!!! Jag har dock hört att man kan träffas på fritiden men det har jag aldrig lärt mig att boka in...

Kram från tant Madeléne

Storasyster och lillebror sa...

Hej!
Än så länge tänkte jag inte släppa tillbaks mamma till jobbet. Jag trivs bra med att ha henne hemma. Hon har dock pratat om nåt julbord som hon ska gå på med dig.