25 mars 2007

En Göteborgshelg

I fredags åkte mamma och pappa och jag iväg tidigt på morgonen. Hela dagen var vi i en massa affäreroch på kvällen kom vi fram till moster Johanna. Jag tror att det var det som var målet med resan. Hon skulle visst fylla år. På lördagen hade moster Johanna och mormor fullt upp med att laga mat så mamma, pappa och jag åkte iväg och hälsade på moster Rebecca i hennes nya lägenhet. Vi fick kanelbullar. Det var smaskens!Vi gick en runda på stan och åkte med något som inte var en bil. och inte en buss utan en spårvagn. Pappa troddde att jag skulle somna där, men det gjorde jag minsann inte. Så fort vi klev av i Kortedala gjorde jag det dock. På kvällen var det kalas med en massa människor hemma hos moster Johanna och Tobias. Jag var den minsta gästen, men det var två små tjejer till där, Meja och Ellen. Jag somnade med en gång när pappa gick in och gav mig vällingen. Det var en jobbig dag, med massor av nya saker.


Idag fick jag smaka konstiga saker av mormor. Först fick jag något som hette Smoothie, det var lite surt i början, men ganska gott efter några skedar.


Sen fick jag smaka något grönt som jag kunde gnaga lite på med mina små tänder, gurka hette det visst. Det smakade inte så mycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Å ni måste varit på 25 års kalas minsann. Du får hälsa och gratulera i efterskott!