15 april 2007

Utflykt med mormor

Idag har jag och mamma varit på utflykt med mormor nästan hela dagen. Vi var i Örkelljungatrakten, där mamma visst jobbar när hon inte är hemma med mig. Vi var på ett ställe som heter Mattarpsgården där de hade en massa skojiga saker, som jag absolut inte fick röra... Därefter åt vi lunch på Nya Konditoriet, jag fick Kalops. Sen åkte vi bil en stund igen och sen fick jag åka vagn en bit där det skumpade massor. Sen fick jag äntligen röra mig lite fritt, på en stor gräsmassa intill en hög med stora stenar. Rya kyrkoruin heter det visst. På bilden har jag just slängt av mig mössan, förstår inte varför mamma envisas med att jag ska ha den på mig, det är ju varmt!
En liten bit ifrån Rya Korkoruin bor mammas jobbarkompis Madde och hennes man Anders och deras flicka Linnea. Igår fick de visst en flicka till, http://www.helsingborgslasarett.se/patienterochanhoriga/webbisar/webbisarkiv/webbisarkiv2007janmars/5.7671d7bb110e3dcb1fd800050137.html
Hoppas att vi får se henne på riktigt snart. Kan ju vara kul att se någon som är ännu mindre än jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hälsa til Anders och gratta!! Sjung brajlåten för honom från mig vettja :)
Prillan