23 september 2007

Vilken dag!

Imorse steg pappa upp med mig när jag vaknade och vi busade runt där nere tills mama vaknade. Sen gick mamma och jag in på mitt rum och hon fixade och donade en massa. Jag ska säga till henne att ta kort så ni får se hur fint hon har gjort. Efter maten sov jag en stund och när jag sen vakande som var det mormor som kom och tog upp mig ur vagnen. Vi åkte iväg med bilen, mamma, pappa, mormor och jag. När vi kom fram fikade vi utomhus och sen gick vi en promenad i en stor park. Man fick inte gå på gräset men det struntade jag i. Där fanns en stor damm med en massa ankor och orange fiskar i. Jag fick inte gå så nära som jag ville...


På kvällen åt vi middag på Hamnkrogen i Viken. Jag satt snällt och fint och åt min mat i nästan en hel timme. Jag fick korv, pasta och majs. När mormor fick sin mat hade hon gröna ärtor på sin tallrik och dom fick hon minsann inte behålla. Jag pekade tills jag fick dom. Innan det var dags att sova tog jag mig ett bad och fick på mig en badrock. Den var mjuk och gó, men det är skönare att vara naken! Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag och Veronica kan båda dagarna men ska vi säga sön den 7de?
KRAMAR Johanna

Ida och Vera Olofsson sa...

Det är nästan förbjudet att vara så söt som du, Astrid!
Kram Johanna i Påarp