11 november 2009

Premiär! (nästan)


Igår var första gången som Julius skulle få smaka lite annat än mjölk. Jag skulle försöka vara "en duktig mamma" och göra min egen palsternackspuré och morotspuré och frysa in i små iskuber. Ja, det gick väl sådär. Palsternackan gick bra, men när jag skulle börja med moroten upptäckte jag att sladden till stavmixern hade hamnat på den varma plattan. När det väl var dags att äta gick det bra, med tanke på att det var första gången något annat än helt flytande föda skulle in. Kameran fick dock inte vara med. Hade ställt in filmkameran så det finns på film i alla fall.
Idag var det då dags igen. Tog fram min islåda och skulle ta ut en kub. Det var inte så lätt vill jag meddela. Tålamodet måste nog bli större om jag ska fortsätta göra egen mat. Det måste jag förresten göra för Astrid och jag åkte och köpte en ny mixerstav igår och det vore ju onödigt annars... Det var ungefär samma reaktion idag. Ska jag äta det här? Jaja, jag testar väl!

Inga kommentarer: