16 oktober 2008

Mitt första bakverk!

Mormor kom och hämtade mig på Lilla Gul idag, precis som hon brukar på torsdagar. Vi brukar åka hem till mitt hus då, men det ville jag inte göra idag. Jag ville hem till mormor och eftersom mormor gör som jag vill blev det så. Där bakade vi en kaka och jag fick vispa fort, fort.

När mamma hade kommit hem från jobbet åkte vi hem och jag visade stolt min kaka. Jag var inte riktigt överens med mamma, jag ville äta kakan, men mamma sa att vi måste äta maten först.

Efter en stor portion med pasta och currybacon fick jag äntligen äta en bit. Mums!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Gumman,
kul att kakan smakade. Det tog hela kvällen för momo att städa köket. Fick tom putsa fönstren i köket. Dom blev ju alldeles prickiga. Det var ju synd att du hällde i halva paketet med ströbröd i smeten, men nu har du lärt dig att det skulle vara i formen.
Kram momo