26 december 2008

Julbordet var stort

När kalle var slut och paketen öppnade så var det dags för alla att äta av det stora julbordet. hela mitt kök var fyllt med mat...Jag satt brevid min mormor och jag fick prinskorvar, köttbullar, potatis och smörgås, MUMS!! De andra var jätte konstiga, de sprang fram och tillbaka hela tiden och hämtade massor av mat.

Efter all mat så fick jag äntligen leka lite med mina saker innan det var dags för lite efterrätt. Det var sedan meningen att jag skulle sova, men varken morfar, mamma eller pappa kunde få mig att somna. När klockan var halv-nio gav de upp och tog ner mig till alla andra, då hade jag laddat länge på att utföra ett av mina bättre uppträdanden. Jag sprang runt som en tokig och sågade, och tångade, och skruvade, och bankade. Hela verktygslådan skulle användas på allt och alla och hela gänget tittade bara på mig och skrattade. Bättre än så här kan jag nog inte ha det!!

Men tillslut så tog även mina krafter slut och då gick pappa upp med mig och la sig i sängen hos mig. Jag var naturligtvis tvungen att gnälla lite och flänga runt ett tag innan vi kunde komma till ro. Ögonen blev lite tunga tillslut och jag tänkte tillbaks på den spännande dagen jag hade haft. Jul är ganska roligt faktiskt, tror att jag ska ha en sådan i morgon också!!

Inga kommentarer: