24 januari 2009

"Ledig" fredag!

Full fart hela dagen. Klockan var redan sju när jag vaknade och gick in till mamma och pappa så de fick lite sovmorgon! Klockan 9.30 hade mamma bestämt att jag skulle klippa mig. Jag var ledsen i bilen på väg in till stan och sa: "jag vill inte klippa mig, jag vill ha långt hår". Det var faktiskt inte så tokigt hos frisören. Johanna, som hon hette var jätte snäll och jag fick sitta framför en jättestor spegel och ha en jättestor haklapp på mig.

När klippningen var klar åkte vi till mormors dagis och var med alla barnen på lekplatsen. Vi åt middag där och sen när barnen skulle sova fick jag hjälpa mamma att städa undan i köket. Passade på att leka lite med parkeringshuset också.

När vi satte oss i bilen somnade jag med en gång och vaknade inte förrän mamma lyfte ut mig. Då var vi i Barsebäck, hos mammas kompis Sofia och hennes pojkar Elliot och Lucas. Elliot är ett år äldre än mig och det var han noga med att påpeka hela tiden. Han hade massor med roliga saker, bland annat Lucas, en liten bebislillebror. Mamma hade ju så klart glömt kameran men Sofia tog lite kort.

Inga kommentarer: