03 mars 2009

En liten semesterresa


Goskusinerna!



Han håller i en Astridbokstav!


Hela familjen i snön.


Jag sitter och pratar med Claes.
Se upp, här kommer farmor och jag!


I torsdags kom pappa och hämtade mig på Lilla Gul just när jag hade vaknat. Vi satte oss i en fullpackad bil och körde till MAXI i Ängelholm och hämtade upp mamma. Där tog vi första kissepausen. Trots att jag har blöja på mig ibland, vill jag heslt inte kissa i den, utan hellre gå på stora toaletten eller pottan. Vi skulle åka upp till kusin Anna i Göteborg. Det var ganska långt att åka, men jag åt pannkakor till mellanmål och fick titta på Alfons på datorn så det gick bra.
Väl framme hos Anna lekte vi en stund och sen åt vi hemgjord pizza, mums. Anna gillade också det!

På fredagen åkte vi till en stor Barnmässa, med en massa skojiga saker att titta på. Jag träffade både Alfons och Nalle Puh. Den ena var roligare än den andra... När vi åt lunch satt jag brevid Anna och jag tyckte att hon var så söt att jag ville klappa henne hela tiden. Hon försökte klappa till mig också...

När det var dags för mig att sova middag körde vi vidare norrut till Claes, pappas gamla arbetskamrat, utanför Säffle. Jag somnade innan vi hade lämnat parkeringshuset.

Lördag förmiddag tillbringade vi i snön, det var ju det som var poängen med hela resan, enligt mamma och pappa. Jag var väl inte jättebegeistrad över den, men några åk i pulkabacken gick bra. Sen kom jag på att det var rätt kul att ramla i snön.

Söndag åkte vi vidare till farmor i Eskilstuna. Hon pysslade om oss, även om jag var lite dålig på att äta maten hon lagade. Jaja, jag svälter ju inte ihjäl direkt! Måndagen åkte vi pulka alldeles utanför farmor hus och gick sen en runda på stan för att titta på ett stort hus som var alldeles svart och trasigt. Statt hette det visst.

Nu är det tisdag kväll och vi har kommit hem till mitt hus igen. Ska bli skönt att sova i min riktiga säng. Godnatt!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mysigt med en tripp upp till snön. Vi har bara haft regn här...