13 mars 2009

Fredagsmys med mamma

Idag har jag varit hemma från Lilla Gul igen, fast jag är inte sjuk, tvärtom. Det var ju min vanliga lediga fredag. Jag har druckit upp all min medicin och den bråkiga hostan är nästan borta.

På förmiddagen var vi på Öppna förskolan och där skulle jag göra ungefär allt. Leka med lera, måla med kritor, måla med tuschpennor, klippa, klistra ploppar, fika, lyssna på saga...

Vid maten blev mamma arg på mig för jag tramsade hela tiden och ville inte äta. När jag fick klart för mig att jag inte fick åka till Väla som vi hade planerat om jag inte åt upp min mat, gapade jag som en fågelunge och åt upp allt... Jag gillar Väla!

Efter middagsmaten satte jag mig i soffan med mamma och fick en skål med popcorn och tittade på Byggare Bob på datorn.

Inga kommentarer: