28 maj 2009

Sommarfest på Lilla Gul

Idag var det konstigt. Mormor kom och hämtade mig som hon brukar göra på torsdagar. Vi åkte och köpte en glass och sen cyklade vi till lekplatsen. Jag cyklar så snabbt på min trehjuling att mormor nästan inte hinner med. Jag blev lite besviken när jag inte fick cykla ner under tunneln, får vara ännu snabbare nästa gång.

Efter en stund på lekplatsen cyklade vi hem igen och då hade mamma kommit hem. Då var det dags att åka till Lilla Gul igen. Konstigt, det var ju nästan kväll. Nästan alla barn var där med sin amammor och pappor. Vi skulle sjunga lite sånger och sen skulle vi ha picknick med matsäck som mamma hade gjort iordning.
Min favoritfröken Ulrika.
Max fick börja att dra ett sångkort. "I ett hus i skogens slut" var första sången.
Snart var det min tur. "Björnen sover "var det dags för då.
Sista sången var "Bä bä vita lamm" och då brukar vi alltid dansa.

PS. Om ni undrar över min tröja så beror det på att Barcelona, det bästa laget, vann Champions League igår och pappa tyckte att jag skulle hedra dem! DS

Inga kommentarer: