20 juni 2008

Midsommarfirande

Som traditionen sig bör åkte vi ut till morfar och Biggan i Farhult för att dansa runt midsommarstången. Pappa hade gjort en fin blomsterkrans till mig, som hängde med de första fem danserna, men sen ramlade den ner som ett halsband och då var den inte lika kul. Ute i Farhult träfffade vi Ullis och BG och hennes lilla Alice. Hon kunde inte dansa lika bra som jag, men hon var väldigt söt i sin krans. Blev tyvärr inget kort på henne.



Alla barn får fika efter dansen. Mamma fick hjälpa mig att öppna påsen.

Jag tog ett par bett på varje kaka, sen var det inte så spännande längre.


På kvällen åkte vi vidare till Strandbaden för att träffar mormor, Onkel Pelle, mormoster Lena och alla andra. Jag busade med hunden Ville, men när det var dags att äta tappade jag stinget. Mamma och jag fick åka hem för jag hade fått feber och var allmänt däckad. Somnade gott i bilen hem och fick sen lite medicin innan jag lade mig i min säng.

Ser ni hur jag kastar bollen till Ville?


Mormoster Lenas konstverk, Fiskmås på förtöjningsstolpe, fast i trädgården.

1 kommentar:

Ida och Vera Olofsson sa...

Tråkigt och höra att du blev febrig. Hoppas du piggnar till fort. Vi ses på lördag. Vad önskar du dig?
Kram Ida