14 oktober 2007

Ännu en helg har gått

Igår natt ville jag inte alls sova utan låg och brottades med pappa halva natten. Han var så trött när det var dags att stiga upp, så mamma och jag smög ner och han fick sova vidare. Vi lekte här nere en stund och sen gick vi till lekplatsen. Efter min middagslur åkte vi till mormor och sprag runt nere i hennes källare. Hon ska ju snart flytta till en ny lägenhet, bara en liten bit från vårt hus, så hon måste slänga en massa saker. I hennes källare fanns det många spännande saker, bl.a. en fin gunghäst som jag ska få ha i hennes lägenhet. Vi åt middag hos mormor, varmrökt lax och örtagårdssås. Mums vad gott.



Idag var det mammas tur att sova lite på morgonen. När hon vaknade gick vi till lekplasten alla tre. Det var inte riktigt lika kallt idag som det var igår. Efter middagsluren åkte jag med mamma och mormor till Familia och köpte mössa och vantar till mig. Jag måste ju ha några olika så att jag kan matcha till mina olika vinterkläder.



Efter Bolibompa, idag var det "Fem myror är mer än fyra elefanter", var det en farbror som sjöng. Han hette Snoddas och sången hette Flottarkärlek. Den var riktigt skojig att dansa till.


1 kommentar:

Ida och Vera Olofsson sa...

Skönt och höra att det finns fler än Ida som kan bråka på nätterna;-)
Kram