17 oktober 2007

Pappa är dålig...

på att ta bilder på vad vi gör under dagarna.

Idag har jag varit hos doktorn. Hon skulle titta på det där konstiga jag har vid min armhåla. Hon hmmmade och kände och mätte. Jag fick vägas och mästas. Det var längesen sist. Jag vägde 11,3 kg och var 80 cm lång. Jag tyckte att det var lite jobbigt hos doktorn, men det gick ändå bra. Efteråt gick vi till mormors dagis och åt middag där tillsammans med de stora barnen. Vi fick fläskpannkaka. Första tuggan undrade jag vad det var pappa försökte lura i mig för nåt skumt, men sen upptäckte jag att det var smaskens.

På eftermiddagen var vi på lekplatsen jättelänge. Pappa hade till och med mellanmålet med sig så jag fick sitta ute och äta gröt. Det var andra barn också på lekplatsen, för en gångs skull... vi brukar nästan alltid vara ensamma.

Imorgon ska vi till biblioteket och låna lite nya skojiga böcker.

1 kommentar:

Unknown sa...

Det låter roligt att låna några nya böcker! Då kanske vi kan läsa dem tillsammans när jag kommer och hälsar på er på söndag. Vi ses snart!
Kram faster