27 december 2007

Julklappar från farmor

Imorse när jag vaknade var farmor här hos oss. Hon måste ha kommit smygande när jag sov gott inatt. Jag somnade i bilen hem från Berit och sov snällt hela natten.

Farmor vill alltid åka till IKEA när hon är här och hälsar på för det finns visst inte i Eskilstuna där hon bor. Man måste ju göra farmor glad så det är klart att vi åkte dit. Dom har ju goda köttbullar där som man kan äta till lunch! Efter maten åkte vi hem och då somnade jag igen. När jag vaknade gick vi ut och lekte en stund och sen gick vi hem til mormor och fikade. Vi stannade där ända tills mamma kom från jobbet och då fick vi middag där. Jag åt inte så mcket mat, men desto mer gröna ärtor.

Väl hemma igen hoppade jag ner i badet, det behövdes verkligen efter allt kladdande med brunkålen igår. Jag fick bada utan min badstol idag och det var kul för då nådde jag alla mammas laskor som jag inte fått tag på innan.

Efter badet var det julklappsutdelning. Jag fick en julgrej med en nalle som gungade i en gran och en fin tröja och ett par byxor med en basketboll på. Jag fick även ett kuvert med något i men det stoppade mamma kvickt undan så att jag inte skulle slänga det bland allt papper.



Inga kommentarer: