24 januari 2008

Första veckan avklarad!

Nu har jag varit utan pappa på dagis en hel vecka. Det har gått jättebra och jag har inte saknat honom alls. Jag vinkar hejdå till honom på morgonen och sen har jag fullt upp hela dagen.

På förmiddagen brukar vi gå ut på gården och leka. Jag tittar ganska mycket på vad de lite större barnen gör och försöker göra samma saker som dom. Maten vi har fått har jag ätit med god aptit. Idag var det fisk och potatis och det gillar jag ju. Efter maten är det sovstund. Det är den delen som jag inte riktigt har vant mig vid. Hemma får jag ju alltid sova utomhus i min vagn, men nu ska jag helt plötsligt kunna sova inne på en madrass tillsammans med en massa andra barn. Hemma brukar jag sova i två timmar, men på dagis sover jag bara en... När vi har sovit färdigt brukar vi leka en stund och sen är det dags för mellanmål. Efter mellanmålet blir jag hämtad. Mormor har hämtat mig alla dagar utom en denna veckan. Vi har busat och diskat en massa.

Imorgon ska jag inte gå till dagis alls utan mamma och jag ska vara hemma hela dagen. Skönt, då kan jag få sova hur länge jag vill, både på morgonen och efter maten.

1 kommentar:

Ida och Vera Olofsson sa...

Hej Assi!
Vad kul och höra att det går så bra för dig och att du trivs. Jag hade nog bara en tillfällig svacka idag. Ni kanske vill komma hit och leka imorgon? Pappa och jag har inget planerat tror jag. Han har inte sagt något till mig.
Kram Ida