26 januari 2008

Höganäs ZOO

Det visste ni inte att det fanns i lilla Höganäs, eller hur?

Vi var på ett ställe idag med massor av djur. Hundar, katter, kaniner, marsvin, fåglar, fiskar, illrar, igelkottar, ja till och med en häst.

Jag var som tokig och sprang runt och tittade på allt. Pappa hade kameran i högsta hugg, medan mamma försökte hålla reda på mig. Detvar massor med folk där så många tillfällen missade pappa att ta kort på för att det var andra människor i vägen. Lite bilder fick han i alla fall!

Det första jag såg var en bild på en Basset-hund som såg ledsen ut.

Här var det två små hopp-hopp i en bur.


Blommorna var nästa lika roliga som djuren. Dom fick jag röra utan att mamma blev nervös...


Ser ni vilka vassa tänder vovven har? Mamma var rädd att han skulle bita mig.

Vink vink vovven, nu ska jag gå vidare på min upptäcksfärd.

Den här vovven skulle jag ha velat ta med mig hem, men det fick jag inte.

Inga kommentarer: