15 januari 2008

Uppdatering av vikt och längd.

Idag var det ännu en dag på dagis på förmidagen, men jag såg knappt pappa på hela tiden. Först var vi och lekte med dockorna och skruvade i alla hålen. Sen satt vi i en rund mjuk sak som kallas "gropen", där fanns det bilder på alla barnen och på olika typer av väder. Alla satt ner och tittade, men jag såg inte riktigt så jag kröp fram och tittade lite närmre. Efteråt fick vi äpple, mums.

När vi sedan gick ut och lekte var jag full med energi, jag grävde, körde bil, lastade sand, sprang runt, ramlade på rumpan och klättrade i lilla huset. Inte kostigt att jag nästan somnade på vägen hem.

När jag ätit ochsovit så bar det iväg till vårdcentralen för en snubbig spruta. När jag väl kom ditt så var Lotta där och tog emot mig. Vi vägde mig på en stor våg som man stog på, jag vägde 12,50 kg. Sedan var det dags för mätning och då var jag 82.0 cm lång. - Jätte bra, sa Lotta och klappade mig på huvudet. Det var en doktor där med, hon drog i mina ben, klämde på min mage och lysnade på mitt bröst. Allt var bra ochdå trodde jag att allt var klart, men inte...

DÅ KOM LOTTA MED SPRUTAN!!

Jag sprattlade och vill iväg, men när pappa lyfte upp mig blev jag lugn. Hos pappa händer det inget ont, bara roliga saker. Han höll fast mitt ben lite och så stack det till lite i låret, - Oj, sa jag och så var det klart. Jag fick ett fint plåster.

Inga kommentarer: