10 januari 2008

Jag har börjat på dagis!

De senaste dagarna har varit lite annorlunda.


I tisdags kom det hit en tant som heter Ingrid och hälsade på mig och pappa. Hon och pappa satt länge och pratade och sen kom de ner till mig på golvet och jag visade henne min julklappsdocka, min hoppNallePuh och mina andra leksaker. Hon berättade att hon skulle vara min fröken när jag börjar på Lillgården. Vad är det för ställe egentligen?


Det dröjde inte länge innan jag fick veta det. Igår gick nämligen pappa och jag till ett nytt ställe och hälsade på och det var Lillgården. Där var flera andra barn i min storlek, Ingrid plus några fler tanter och en hel massa nya leksaker.


Vi var där idag också och då hade pappa, på mammas begäran, kameran med sig, så att jag skule kunna visa för er alla hur det ser ut.


Här säger jag hej till Ingrid när jag kommer. Platsen näst längt till höger är min! Där ska jag hänga mina kläder.

Kom igen nu då, jag vill gå in till de andra barnen.



Man kan krypa upp i soffan och läsa en stund.



Det finns ingen mobiltelefon på Lillgården, men det går ju bra att ringa till mamma från en vanlig telefon också.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fint dagis du ska börja på! Det ser mysigt ut och fröken Ingrid
verkar jättesnäll. Där kommer du säkert att trivas som fisken i vattnet. Lycka till!
Farmor

Anonym sa...

Vilken stor tjej Du börjar bli som ska gå på dagis och allt möjligt! Lycka till!! Kram Q

Anonym sa...

Är lite avundsjuk, vet att det finns många saker att leka med där. men mamma o pappa säger att jag måste vänta ett tag till innan jag får börja. kram Anton

Ida och Vera Olofsson sa...

Vad kul det verkar vara på dagis. Kan knappt bärga mig till på måndag när jag ska börja!

Anonym sa...

Det är jättekul att gå på dagis. Mormor har gått på dagis i 40 år snart och det är fortfarande lika kul. Jag kommer och hälsar på nån gång. Då får du visa mig alla dina leksaker och dina nya kompisar. Kram momo.