06 januari 2008

Vad ska nu hända?

Idag var det inget hemmamys som gällde på morgonen. På med kläderna och sen ut i bilen. Vi åkte jättelänge men jag fick inte sova utan mamma höll på och greja med en massa olika saker hela tiden. Det roligaste var ett näsdukspaket...




Vi skulle visst till Linnea och Alice och deras föräldrar i Eket. De hade något vitt hos sig som vi inte hade hemma hos oss. Jag fick sitta i en liten stol, på marken, fast ändå inte. Skumt...






Mamma och pappa turades om att dra mig upp och ner och hit och dit på den vita gräsmattan. Det var riktigt roligt. Jag tyckte inte att det var lika kul att behöva gå själv. Jag ramlade med näsan ner i det vita en gång och det var alldeles kallt.



Något som också var roligt var deras stora hund, Alma. Det kunde jag faktiskt säga när jag härmade mamma.

1 kommentar:

Ida och Vera Olofsson sa...

Åh, lyllos dig som har fått åka pulka. Mina föräldrar trodde inte att det skulle bli något sånt där vitt, de kallar det för snö, så jag har inte fått någon pulka...