13 december 2006

Första luciafirandet

Idag har det varit en lååång dag. Mamma väckte mig och gav mig mat och satte mig sen i bilstolen. Vi åkte till mormorsjobb och lyssnade på när barnen sjöng en massa fina sånger. Alla hade vita, röda eller bruna kläder pås sig, så även jag. Mormor hade sytt en vit klänning till mig, met ett rött band i midjan. Bandet var roligt att suga på. När via hade varit där en stund så åkte vi vidate hem till Challe och Karin. Dit kom även William och Marie och hälsade på. Vi fick äta lite och sen gick vi ut en runda med vagnarna. När jag vaknade var jag på ett ställe jag inte kände igen. Det var en massa nya bebisar och en tant som pelade nåt pipigt instrument, tvärflöjt sa mamma att det hette. Alla var så fint klädda där också. Titta bara på Challe, Wille och mig!



Det var nästan för mycket människor där så vi gick hem till Challe igen och fick klä av oss de obekväma kläderna och leka lite grann. Bollen som Wille håller i var roligast så den var vi snabba att ta tag i.


Nu har vi kommit hem, jag har fått sova en stund och nu busar jag med pappa och väntar på att mamma ska laga till min gröt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Astrid, det verkar som att du haft en bra upplevelse av din förtsa luciadag! Du vet väl förresten om att din mamma kan spela pipinstrument (tvärflöjt?)
Kramar från Värmland till hela familjen Prütz/Lindström
/Prillan