06 december 2006

Stick i benet



Igår var mamma och jag hos Syster Lotta i Höganäs. Jag fick klä av mig alldeles naken och lägga mig på vågen. 7060 g vägde jag. Det var en ökning med 600 g på två veckor. Inte konstigt så som mamma proppar i mig mat... Längden var den samma som sist, 66 cm. Sen tror jag att Lotta gjorde något mer med mig, för jag upptäckte ett plåster på benet när jag kom hem. Jag fick ju i och för sig sitta i mammas knä och hon höll fast mitt ben så att jag inte kunde sprattla, så nåt gjorde dom nog. Efter den dagliga promenaden kom Jennie och Agnes och hälsade på. Mamma och Jennie åt kladdkaka och Agnes och jag låg och tränade i babygymmet.


Idag var det regn och blåst ute men en promenad i vagnen måste man ju ta. Vi mötte Agnes och Jennie vid Jollen och sen tog det inte lång tid innan jag sov. Jag vaknade dock när det började skumpa som bara den. Mamma och Jennie trodde att de hade hittat en ny promenadväg, men den tog visst slut så vi fick snedda över en åker... Tur att vagnarna är stötdämpade. På eftermiddagen åkte vi en tur i bilen till Ängelholm och handlade där istället för i Höganäs. Det var trevligt med lite omväxling. Väl hemma fick jag leka lite medan mamma lagade gröt åt mig.

2 kommentarer:

Ida och Vera Olofsson sa...

Hej Astrid och mamma Ellen!
Kul och se er blogg. Vilka fina bilder.
Ja vi kanske kan få till en träff nästa vecka. Ska ni till jobbet i Ö-a och titta på lucia? Vi har blivit inbjudna dit, så onsdag kan vi inte.

Kram Ida och Johanna

Anonym sa...

hej astrid! gud vad tjock och go du har blivit. det ska bli så roligt att träffa dig och dina föräldrar på lördag. kram så länge! från moster johanna