28 december 2006

Nästa besökare...

...är farmor Eva. Jag fick flera paket av henne när hon kom igår. Trodde bara att det var julafton en gång om året. Jag fick en jättemjuk nalle, en röd fin mössa med en stor tofs på, ett påslakanset med prinsesskronor på och en randig mysdress.

Det har varit mycket i görningen nu de senaste dagarna. I förrgår passade morfar mig när mamma och pappa var på stan och handlade. Det var skönt att slippa den röran. Morfar och jag gick på promenade på Tågaborg i stället och morfar var så mallig när han fick köra runt med min fina vagn och visa upp sig som morfar. Han gav mig mat också, potatis och dilkött. Jag åt inte upp men fick efterrätt ändå. Jag har redan lärt mig hur jag ska hantera morfar!

Igår var det mormor som passade mig när mamma och pappa var i kyrkan och sade hejdå till gammelfarfar Calle. Mamma tror att han är tillsammans med gammelfarmor nu och berättar om hur söt jag är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Astrid!
Jag hörde från mammas "plastsyster" Sofia att du har en egen sida på webben! Coolt tycker jag! Hoppas att du har det bra och att du fått många fina julklappar!

Jag, mamma Mia, pappa Simon vill önska dig och din mamma och pappa ett riktigt gott nytt år!

/Love Söderstam, nu 9 månader!

Storasyster och lillebror sa...

Hej Love!
Jag är ju en cool tjej, så det är klart att jag ska ha en sida på nätet. Jag fick massor med fina paket, vad som var i har jag ingen aning om. Pappret och snörena var roligast. Hoppas att vi kan träffas nångång. Det vore kul. Du är det närmsta kusin jag har än så länge!
Mamma och pappa hälsar!