08 december 2006

Lussebak

Idag har mamma och jag varit hemma nästan hela dagen. Skulle egentligen har varit på simning, men mamma tyckte att jag var för snorig så vi fick stanna hemma. Vi gick ut en liten promenad med vagnen så att jag skulle få sova lite. När jag hade ätit, grönsaks- och kalvköttspuré, satte mamma igång att baka. Jag fick ligga i min stol och bara vänta. När hon var färdig fick jag låna en bulle att leka med, men den försvann illa kvickt när jag stoppade den i munnen. Mamma var väl rädd att jag skulle få ont i magen om jag åt upp den.

Jag har övat en hel del på att sitta idag. Mamma sitter antingen bakom mig och är beredd att fånga upp mig om jag skulle tippa över, eller så lägger hon kuddar runt omkring mig så att det inte gör ont om jag ramlar. Snart så behövs det inte längre. Bara jag övar tillräckligt mycket!


Inga kommentarer: