16 december 2006

Vad har hänt sen sist?

Igår var jag på simning med mamma och pappa. Jag fick hänga på deras rygg och simma. Det jag jättekul, för jag kunde sprattla så mycket jag ville med benen. Varken Challe eller Wille var med på simningen. Challes pappa var sjuk och Wille var på ett flygplan med sina föräldrar. När vi simmat färdigt fick jag som vanligt följa med pappa in på herrarnas och klä på mig och sen fick jag mat av en nyduschad och fin mamma. Jag tror att vi körde pappa till jobbet för när jag vaknade var det bara mamma och jag som var och köpte julklappar. Mamma verkade lite snurrig för vi var inne i samma affär flera gånger och hon hade något vilt i blicken. Jag satt och hade det bra och tittade på allt spännande runt omkring.

Idag hr vi varit hos mormor och pappa har hamrat och sågat. Vi tog en sväng till Berit gammelmorfarsfru och där fanns det en katt som hette Frasse och han var väldigt nyfiken på mig. Mormor tog bort honom så fort han närmade sig mig, hon och mamma litar inte riktigt på honom.

Nu har jag precis ätit en stor portion gröt och det var mumsigt. Ska gosa lite med pappa i soffan innan det är dags för mig att sova.

Inga kommentarer: