04 december 2006

Julafton redan???

Igår var en konstig dag. Mamma och pappa sprang omkring som tokiga här hemma och lagade mat, städade och hängde upp stjärnor i fönstrena. Jag fick inte en lugn stund och det enda jag fick sova var när vi åkte iväg med bilen en stund. Sen kom Challe och Wille och deras mammor och pappor och då sa min mamma och pappa god jul. Jag förstår ingenting. Jag trodde inte att det var jul än.Tydligen så ska vi inte träffa Challe och Wille mer innan den riktiga julaftonen så vi hade en låtsasjulafton.
Så vitt jag förstått så går julafton ut på att äta och titta på tecknad film. Helt okej för mig, men att sitta och äta så länge som de vuxna gjorde klarade inte jag, utan jag sov en stund. När mamma sen gick upp och lade mig i sängen ville jag inte alls ligga där. Det var ju fullt med folk där nere och då vill jag vara med. Challe han sov på mammas säng, men Wille var vaken han med. Han håller nog på att lära sig att krypa. Han stod på armar och knän och gungade fram och tillbaka. Undrar när ja ska bli så stark att jag klarar det.

Idag har mamma det varit mammas dag. Både mormor och morfar har varit här och mamma fick blommor av pappa. Tror att det kallas födelsedag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Astrid!
Du får hälsa mamma och gratulera henne så mycket i efterskott från tant Madeléne!!! Man kan ju inte komma ihåg allt... Hon får dock äran att träffa mig på måndag och det är inte illa det!

Kram Madeléne